Blodkoll!

Publicerat 20 november, 2012 av loppansblogg

Nu har jag fått kollat blodet och det låg på 98 så det var ganska bra! För mej alltså!😊 Sänkan var aningens förhöjd och det beror säkert på förkylningen förra veckan.

Jag brukar få dom här symtomen när blodet är dåligt, men då är det oftast nere på runt 80, 90! Så jag tippar på att det är infektionen som spökar denna gången och att jag tar i mer än vad jag ska. Jag glömmer ofta att min kropp inte på långa vägar är stark och kry, jag kör på i 190 och fattar inte förrens det blir så här! Men det var skönt att veta iaf. Hade det vart blodvärdet hade det inte varit löst på en vecka direkt.. Det tar månader (om jag inte får blod dvs) en förkylning går över relativt snabbt!

Jag har ätit järntabletter från och till dom senaste åren. Oftast har dom inte haft någon effekt, det har alltid slutat med att jag fått blod till slut, då läget varit akut. Nu tänkte jag i vart fall börja med dom igen. Nu är inte värdet pisskass och då kanske det inte tar så lång tid att få effekt?! Vad tror ni??

Idag ska jag bara ta det lugnt. Förra veckan hade jag feber varannan dag typ och det kanske inte var så konstigt. Jag kör som sagt gärna på här hemma, feber eller ej! Det får bli ändring på det, lugn och fin ska jag vara!😊

Hoppas ni har en bra dag där ute! Nu ska jag äta lite pepparkakor, det kan väl aldrig vara fel?!😊

Pussar & kramar❤

Lämna en kommentar